Președinte –membru fondator Claudiu Lăzeanu
Vicepreședinte - membru fondator Valter Tambură
- este licențiat în Teologie Ortodoxă, specializare Asistență socială;
- master în specializarea; Managementul organizațiilor publice, Facultatea de Economie și Administrarea Afacerilor din cadrul Universității din Craiova;
- absolvent curs postuniversitar în cadrul Universității din Craiova, organizat de Facultatea de Teologie, specializarea - Tehnici și practici în Asistența Socială;
- licențiat în Drept la Facultatea de Drept Nicolae Titulescu din București;
- a deținut funcția de președinte și voluntar al Departamentului de Asistență Socială, patronat de Arhiepiscopia Craiovei și Mitropolia Olteniei.
Consiliul Director - membru fondator Daniel Luță -Dumitrașcu
- absolvent Facultatea de Economie și Administrarea Afacerilor, specializarea –Antreprenoriat, Universitatea din Craiova.
Colaborator: sociolog dr. Vlad Ovidiu Cioacă
Coordonează, elaborează și implementează programe de cercetare în domeniile asistență socială, educație, sănătate și civică;
- Este absolvent al cursurilor de licență, master și doctorat în domeniul Sociologie, Universitatea din Craiova (toate cu media generală 10);
- Are o vastă experiență în cercetarea sociologică, realizând numeroase studii pe diverse teme și probleme sociale, fiind, de asemenea, autor și coautor al mai multor cărți și articole de specialitate publicate: 2 cărți ca autor unic, 4 cărți în calitate de coautor, 6 capitole în volume de specialitate, 16 articole în reviste indexate în baze de date internaționale, peste 40 de participări la conferințe și simpozioane științifice, atât la nivel național, cât și internațional;
- A ocupat funcții de redactor-șef la diverse ziare locale și reviste/publicații științifice, fiind totodată coordonator la institute private de cercetare și membru în diverse organizații profesionale;
- A obținut multiple premii pentru meritele sale academice. Dintre acestea, amintim “Diploma de Onoare pentru contribuții remarcabile la cercetarea sociologică a fenomenelor sociale contemporane și promovarea științifică a valorilor academice”, acordată în 2022 de Universitatea din Craiova, Asociația Culturală Oltenia și Academia Română;
- Pentru prezența sa publică și popularizarea asistenței sociale, Colegiul Național al Asistenților Sociali din România i-a conferit “Premiul pentru Jurnalism” în cadrul Galei Naționale a Excelenței în Asistența Socială, ediția a VII-a, organizată la Ateneul Român.
Colaborator: Elena Bianca ACRIVOPOL
- Avocat definitiv, Baroul DOLJ;
- 21 ani experiență;
Adresă sediu: Craiova, Str.Sfinţii Apostoli, nr.121, tel. 0351442109
Mobil: 0745575026
Colaborator: Eleonora Druțu -asistent social principal
- Licențiată în domeniul Asistenței sociale;
- Experiență în domeniul incluziunii sociale a persoanelor seropozitive.
Atribuțiile specifice de activitate pe lângă cele prevăzute în statutul asociației INSPIR.
Președintele Atribuții
- Președintele are atribuții de coordonare și îndrumare, sprijinire a tuturor membriilor/comitet, adunare generală, consiliu director, voluntari, etc,
- răspunde de organizarea și funcționarea activității în cadrul asociației;
- asigură comunicarea cu toții membrii/comitet, adunarea generală, consiliul director, voluntari, etc;
- întocmește și semnează proiecte, activități, propunerile luate în Consiliul Director încheiere de parteneriate cu ONG-uri, instituții publice, etc.
- răspunde de patrimoniul asociației;
- promovează și respectă valorile umane în cadrul asociației cât și în colaborarea cu alte ONG-uri, instituții/private/publice, presă, relații publice;
- răspunde de voluntarii asociației, le asigură condițiile de desfășurare a activității de voluntariat, este mentorul lor, pe tot parcursul stagiului de voluntariat, îi îndrumă și ajută;
- onorează invitațiile la evenimentele publice unde este invitat, în cazul în care nu poate participa, deleagă vicepreședintelui sau unui membru /voluntar înregistarat cu adeziune/acte în cadrul asociației, invitația pentru a onora;
- monitorizează legislația în vigoare și sesizează nereguliile către insitituții abilitate, privind încălcarea drepturilor omului în conformitate cu legislația în vigoare și în limita sferei juridice;
- publică anual raportul de activitate al asociației;
- asigură că misiunea, scopul, și statul asociației este respectat;
- convoacă consiliul director în conformitate cu dispozițiile statulului asociației;
- are drept de semnătură în bancă și la semnarea documentelor cu caracter intern și extern;
- participă activ la toate actiunile din cadrul asociației;
- deleagă responsabilități și sarcini membrilor din consiliul director în limita sferei juridice;
- are obligația de a menține un echilibru de pace și stabilitate în relațiile interumane din cadrul asociației;
- acordă premii la propunerea și deciziile luate în consiliul director, sub formă de diplome de recunoștință/excelență/merit/participare, membriilor activi, parteneri, voluntari, etc, dacă au contribuit la imaginea pozitivă și implicarea lor în activitățile asociației;
- asigură confidențialiteatea datelor cu caracter personal;
- asigură organizarea întâlnirilor a voluntariilor, cu scopul de a instrui cu privire la drepturile şi obligaţiile prevăzute în contractul de voluntariat;
- se consultă cu consiliul director pentru a lua decizii necesare privind activitatea şi funcţionarea în condiţii bune a asociaţiei;
- răspunde de încadrarea în termen prevăzut de lege, la soluţionarea petiţiilor primite;
- utilizează cu profesionalism şi responsabilitate toate problemele care apar în cadrul asociaţiei, aplică măsurile în spiritul legii şi capcităţii de conştientizare a acestora;
- foloseşte metode de comunicare, focus-grup, dialogul, adoptă atitudine şi comportament adecvat în relaţiile cu toate persoanele cu care interacţionează în cadrul asociaţiei;
- elaborează împreună cu consiliul director, codul de etică, proceduri interne, şi alte documente cu caracter administrativ pentru asociaţie;
- asigură şi monitorizează implementarea ghidului privind prevenirea şi combaterea hărţuirii pe criteriul de sex, precum şi a hărţuirii morale în cadrul asociaţiei pentru toate persoanele membre şi voluntari, angajaţi, parteneri, colaboratori, etc.
- respectă drepturile şi asigură transparenţă tuturor membriilor, voluntari, etc.
- asigură şi monitorizează egalitatea de şanse în cadrul asociaţiei;
- organizează activitatea de selectare voluntari şi /sau angajare a specialiştilor în cazul în care asociația, elaborează un proiect cu finanţare din sursă externă şi prevede angajare de specialişti în cadrul proiectului respectiv pe durata implementării;
- promovează spiritul de echipă, luarea decizilor prin consens, manifestarea deschiderii la sugestiile colegilor membrii din consiliul director;
- susţine cooperarea reciprocă cu partenerii/colaboratori, autorităţile publice/private, care furnizează activităţi de sprijinire şi dezvoltare în conformitate cu scopul, misiunea, principiile, valoriile, asociaţiei;
- gestionează circuitul documentelor din cadrul asociaţiei, pe tot parcursul întregii lor ca durată de viaţă, de la început, prin procesul de creare, revizuire, organizare, stocare, utilizare, partajare, identificare, arhivare şi până la distrugerea lor;
- preşedintele are rolul de mediator, negociază cu toate părţile implicate în conflictele apărute în cadrul asociaţiei, în relaţiile interumane ( membrii declarați cu adeziune înregistrată, membrii consiliul director, adunarea generală, voluntarii cu contract înregistrati, din cadrul asociaţiei;
- îndeplineşte orice alte atribuţii prevăzute de reglementările legale în vigoare, în sfera limitei juridice.
Vicepreședinte delegat pentru Secretariat Administrativ
- Vicepreședintele deține funcția și de secretar al asociației care asigură servicii-suport de documentare, organizare, funcționare și comunicare, utilizând cunoștințe de specialitate în domeniul managementului documentelor, secretariatului;
- promovează imaginea în sens pozitiv în spațiul public a asociației;
- este membru în Consiliul Director, participă la întâlniri și are drept de vot;
- menține legătura cu partenerii, colaboratorii, sponsorii, donatorii, și alte persoane care doresc să ajute asociația;
- are misiune-delegare de Fundraising al asociației;
- este promotor al spiritului civic și de respectare a drepturilor omului;
- urmărește presa, publicațiile, ziare, online, etc. în care constată articole despre asociație și distribuie materialele pe rețele de social- media;
- participă la întâlniri, seminarii, mese rotunde, precum şi la alte acţiuni organizate de reprezentanţi ai societăţii civile, instituții, evenimente publice în scopul promovării activității asociației;
- alte atribuții în limita sferei juridice.
Membru în Consiliul Director
- promovează și respectă valoriile, misiunea, obiectivele, scopul ONG-ului în conformitate cu statutul al asociației;
- participă la întâlnirile Consiliului Director are drept de vot;
- colaborează cu membrii Consiliului Director;
- participă în limita disponibilității sale, la activitățile desfășurate de asociație;
- este promotor al spiritului civic și de respectare a drepturilor omului;
- promovează imaginea în sens pozitiv în spațiul public a asociației;
- respectă statutul și deciziile luate în Consiliu Director în unanumitate voturi.
Contabilul Atribuții
- asigură evidența contabilă primară a activelor și pasivelor din cadrul asociației, întocmește anual bilanțul contabil.
De menționat! În afara organigramei putem avea personal fie în baza contractului de voluntariat, să presteze servicii sau dacă asociația are un proiect câștigat prin alte surse de finanțare și susținere, iar proiectul, prevede angajare de specialiști, pe postul respectiv, atunci în condițiile legii se poate încheia contract de muncă pe perioada proiectului implementat, susținut prin fondurile alocate destinate exclusiv proiectului.
Asociația INSPIR cu (Sediul social de corespondență și de lucru doar pentru membrii fondatori, pentru public și beneficiari urmând a se identifica pe viitor un spațiu de întâlniri și activități).